Riječ ravnateljice
Poštovane učenice i učenici, poštovani roditelji!
Škola je danas mjesto okupljanja, učenja, odgajanja, mjesto radosti i zajedničkih davanja i dijeljenja; mjesto razumijevanja, tolerancije i poštivanja. Možda nikada kao danas nije bilo toliko izazova, stremljenja, različitih odabira kako zapravo proces odgoja i obrazovanja učiniti djelotvornijim. Uz to neminovno ide i velika odgovornost i briga za one koji su u središtu nastavnog procesa, a to su NAŠI UČENICI – UČENICE I UČENICI.
Proces u nastavnom sazrijevanju uči nas prihvaćanju i primjeni novih oblika učenja i poučavanja, a nastavno na to i svih propisanih i mjerljivih oblika vrednovanja.
Učenje i poučavanje – valja staviti u središte procesa i neiscrpno otkrivati, dijeliti i primjenjivati nove oblike i metode rada koji će rezultirati takvim znanjima koja će biti svrhovita, autentična, mjerljiva na svim razinama i sigurna za budućnost i nadogradnju stečenih znanja.
S učenicima u središtu odgojno – obrazovnog procesa, poticanjem i stalnim usavršavanjem nastavnika , stručnih službi škole, brigom o njihovu dignitetu i snazi i vrijednosti poziva, iskustvima ostalih škola kako u zemlji tako i van naših granica ( Eramus + projektima i ostalim EU projektima), možemo zajedno graditi modernu i prepoznatljivu školu.
Školu koja zrači zajedništvom, znanjem, projektima, ali i korektnim međuljudskim odnosima i stvaranju i osvješćivanju zajedničkih ciljeva.
Gimnazija Gospić je škola koja u svojoj dugogodišnjoj povijesti ima zlatnim slovima zapisane iznimne rezultate, učenike, nastavnike, ravnatelje, stručne službe, tehničko osoblje, prepoznatljivost i kvalitetu.
Kad govorimo o partnerstvima prvenstveno sam mišljenja kako je riječ o bitnim modelima stvaranih odnosa na relacijama: škola i obitelj, kvalitetna suradnja s roditeljima i uključenost roditelja, osnivač i škola, resorno ministarstvo i škola, odnos s drugim školama u RH i izvan granica i centrima izvrsnosti, gradskim i županijskim ustanovama, Agencijom za odgoj i obrazovanje, Carnetom i sl.
Izdvojit ću suradnju s roditeljima i Vijećem roditelja. Na osobnost i uspješnost svakog učenika utječe i odnos : učenik- nastavnik-roditelj – škola. Bez iskrene, otvorene i povjerljive atmosfere, odgovornosti i suodgovornosti nema kvalitetnog partnerskog odnosa.
Danas poznajemo sljedeće oblike partnerskih odnosa na gore navedenoj relaciji i to: roditeljski sastanci, individualni razgovori, online susreti, edukacije, radionice, predavanja, team building, zajednički sastanci s učenicima i stručnim službama, tiskani materijali i sl.
Prepoznatljiva je i potrebita suradnja škole s lokalnom zajednicom u smislu jačanja učeničkih vještina i budućeg uključivanja na tržište rada.
Takve su aktivnosti pozdravljene u našoj zajednici kroz humanitarni rad, ekološke akcije, kulturna zbivanja, volontiranja i pomoć potrebitima.
Osim izgradnje slike škole i aktivne postojanosti u lokalnoj zajednici, jačanju osobnih i inih učeničkih kvalifikacija, ostvaruju se i odgojno – obrazovni ishodi iz Međupredmetnih tema kroz područja: zdravlje, građanski odgoj i obrazovanje, poduzetništvo, održivi razvoj, osobni i socijalni razvoj, učiti kako učiti, upotreba IKT-a.
Događanja i uključenost učenika dijelom je potkrijepljena u kulturnoj i javnoj djelatnosti škole.
Partnerstva je u lokalnoj zajednici moguće ostvariti s gradskim i županijskim ustanovama, školskim, sportskim i znanstvenim institucijama, vjerskom zajednicom, amaterskim skupinama i udrugama i sl.
Vrijednosti koje promičemo u školskoj ustanovi su :
– Odgovornost, marljivost, suradnja, empatija, prihvaćanje različitosti, stremljenje ka visokim rezultatima, kriteriji izvrsnosti u poučavanju, humanost, odgovornost, tolerancija…
Vizija škole je slika budućeg, željenog stanja s očekivanim vrednotama, ponašanjima, znanjima i vještinama kao i kompetencijama. Vizija potiče suradnju nastavnika, učenika i roditelja, podizanje standarda učenja i predanost radu. Učenik ostvaruje svoje potencijale i svjestan je vlastite uspješnosti.
Misija je trajna vrijednost škole kojom je određena prepoznatljivost. Kako bi misija škole bila uspješna, izrealizirana , potrebno je sustavno vrijeme i suradnja ravnatelja, djelatnika, osnivača, učenika i roditelja.
Da bi učenici osjetili sigurnost, osjećaj pripadnosti, pronalaženje sebe i ostvarivanje sebe, potrebno im je ponuditi različite aktivnosti, oblike i metode rada i ciljano ih voditi i usmjeravati.
Moto: Izvrstan učitelj inspirira, kod učenika aktivira znatiželju te potrebu za znanjem i mudrošću. A smisao je našeg života stalno se obrazovati i u svemu pronaći svoj dar.